~Origin (Luxen #4)


J. L. Armentrout
Könyvmolyképző 2014
328 oldal
(magyar címe Eredet)
*****
Fordította: Miks-Rédai Viktória
ISBN: 9789633992128
Moly: 98 %
Goodreads: 4,49


"Daemon bármit megtenne, hogy visszakapja Katyt. Sikeresen behatoltak a Mount Weatherbe, ám az akciónak katasztrofális vége lett. Katy elszakadt tőlük. Elvették. Daemon számára most minden arról szól, hogyan lehetne megtalálni.Söpörje el, aki az útjába áll? Kérdés nélkül.Perzselje fel az egész világot, hogy megmentse Katyt? Boldogan.Tárja fel az emberiség előtt, hogy idegenek élnek közöttük? Örömmel. Katy számára csak a túlélés marad.Ellenségektől körülvéve az egyetlen, amit tehet, ha igazodik a helyzetéhez. Még a Daedalusban sem mindenki őrült… de a csoport céljai rémítőek, és amit elárulnak, felzaklató. Kik az igazi rosszak? A Daedalus? Az emberiség? Vagy a luxenek? Ők ketten együtt bármivel szembenéznek.A legveszedelmesebb ellenség azonban mindig is jelen volt. Amikor kiderül az igazság, és a hazugságok fala összeomlik, melyik oldalra kerül majd Daemon és Katy? Együtt maradnak egyáltalán?"

Jennifer L. Armentroutról már minden könyvfan hallott. Aki nem az nem tartozik még közénk.
Nekem személyesen a kedvenc írónőm, ezáltal a Luxen sorozat is a kedvencem. Még idén meg fog jelenni magyarul egy másik művének a fordítása, karácsonyra megveszem, jövőre jön róla ajánló! Egyébként J.Lynn néven írta a Wait for you sorozatot, amit Várok rádként hoznak hazánkba. Gondolkoztam rajta, hogy az "L." mi lehet a nevében, aztán megláttam a Lynn nevet, ami a J. után jön. Az első gondolatom ezen a logikai úton az volt, hogy Jennifer Lynn Armentrout az írónő neve, de így sehol nem találtam semmit. Szóval lehet, hogy csak véletlen egybeesés a két név között.
A Luxen sorozat eddig megjelent kötetei (Obszidián, Ónix, Opál) címe mind egy ásványra utaltak, ami segíti, vagy súlyosbítja a luxenek helyzetét. Az Origin először nem jelentett nekem semmit. Aztán próbáltam a fordítással kezdeni valamit, de az Eredet se hozott eredményt, mit rejthet ez a könyv. Aztán, mikor elolvastam, egyértelművé vált, és elgondolkoztam, hogy kik fordítják le a könyvek címét? A fordítók? Vagy a borítótervezők? Sok címnek köze nincs a könyvhöz, és szerintem az Eredet se illik ide sehogyan.
Amikor megláttam a borítót, kicsit különösnek tűnt, hogy csak Daemon karaktere jelenik meg rajta. Valahol hallottam, hogy az egész az ő szemszögéből lesz olvasható, ezért belenyugodtam, nem agyaltam tovább. Aztán amikor kinyitottam a könyvet, rögtön az első fejezet tetején ott állt, hogy "Katy". Tehát az ö szemszögéből láthattuk a dolgokat. Kiderült, hogy mindkettejük oldaláról olvashatunk. Van fejezet, ahol csak az egyikük "beszél", de van, ahol mindkettőjük. Aki már olvasta az Opált, az tudja, miért kellett ez a megoldás. 
Szeretném nyomatékosítani, hogy nem ez volt az utolsó kötet! Még nagyon nincs vége. Én is azt hittem eleinte, hogy az Opposition csak egy feledik könyv, de, miután elértem a 380. oldal környékére, már tudható volt, hogy az lesz az ötödik. Mert én hülye nem néztem utána annak a kötetnek Goodreadsen.. Szóval ne aggódjatok, lesz még folytatás! Nem is akármilyen.

Katy Swartz lennék, ha választhatnék a könyveim szereplői közül. Ezáltal a kötet által meggyőződtem, hogy a világon nem létezik jobb pasi Daemonnél. Idén több, mint 150 könyvet olvastam, és egyik szereplő se fogott meg annyira, mint ez a srác. Katy sokkal magabiztosabb lett a kötetek alatt, átértékelte a múltat, a szomszédban lakó idegen tetteit, amik mind azért történtek meg, hogy ő biztonságban legyen. Imádom azt a jellemvonását, ami a könyvekhez és a blogoláshoz fűzi, de ebben a kötetben szinte teljesen kimaradt. Volt rá említés, igazából nem is hiányzott, sok más minden lefoglalta hirtelen, de nagyon szerettem azt a részt, mikor Daemonnel együtt csináltak videót.
Remélem, az Obszidiánt mindenki olvasta, mert most kicsit kifejteném ezt a blogolós dolgot.
Van Katy-nek az a híres pólója, amin az áll, hogy AZ ÉN BLOGOM JOBB, MINT A TE VLOGOD. És itt jön a kérdésem. Ez csak egy elírás volt az első könyvben, ami mostanra nem változtatható, vagy valaki nem tudja, mi az a "blog", és mi a különbség a "vlog"-gal kapcsolatban?
Nagyon egyszerűen: a blog az, amit írunk (mint én), a vlog pedig, amikor videóra véve mesélünk könyvekről (mint Attila, the bookaholic vagy Kevin, a Zolvasó). Nos, ezek után nálam egyértelmű, hogy Katy vlogol, mivel videózik. Szóval van különbség.


Daemon még mindig a szívszerelmem. Amióta az Opálban eldöntötte, hogy kimutatja érzéseit Katy iránt, egyesek szemében túl romantikussá vált a sztori, de szerintem még mindig a fantasztikumon van a hangsúly, még mindig Daemon a "rossz fiú" a Black testvérek közül. Black, mint fekete. A kedvenc színem. Aki azt állítja, hogy az nem is szín, nézzen utána jobban a fogalmának. És még mindig imádja a tejet.


Az Opál ott végződött, hogy elszakították Katy-t a csoporttól, és szerintem nem mondok újat azzal, hogy megmenekül, különben nem lenne folytatás. Az már maradjon titok, hogy kinek a segítségével történik ez, és mit látott/hallott a Daedalusnál. Daemon pedig nem fog tétlenül ülni és várni.

Ebben a kötetben minden benne van, amire számítani lehetett: kaland, szerelem, család, ellenségek, szabadság, bezártság, őrület, újdonságok, hobbik, kvarcok, menekültek és menekülők, üldözők, szérumok, új fajok, felejtés és megemlékezés, halál és születés, remény és elveszettség, társak és árulók.

A menekülésük alatt több szereplő is bekapcsolódik a történetbe, régiek és újak is. Az új szereplőkről hamar megtudjuk, hogy barátok vagy ellenségek, a régieknek pedig új szokásaikat, új oldalukat ismerjük meg.

Általuk eljutunk egy pontra, ahol már nem érdekel, mi fog történni, csak menjen már tovább a sztori.
Egy pontra, ahol bármit megtennénk, hogy mi magunk is ott legyünk.
Egy pontra, ahol már nem tudjuk elválasztani a saját személyiségünket az övékétől.
Egy pontra, ami egy új világba visz. Még újabb világba. Ahol nincs más, csak Katy és Daemon.



Köszi, hogy benéztél!