~Angyalok és démonok

Írta: Dan Brown
Kiadás éve: 2009
Oldalak száma: 678
Kiadó: Gabo Könyvkiadó és Kereskedelmi Kft.
A mű eredeti címe: Angels and Demons
Értékelés: ****

Saját rövid leírás:
Krimi. A történet egy nap leforgása alatt játszódik.
Robert Langdon, a Harvard Egyetem szimbólumkutató professzora kap egy éjszakai telefonhívást, hogy rögtön utazzon Svájcba. 
Miután kirángatták kényelmes lakosztályából egy sugárhajtású, szárny nélküli modern gépen egy óra alatt eljut az Államokból a kijelölt helyszínre, ahol elképesztő eredményre jut a nyomok alapján.
Az egyik ottani fizikust megölték. De nem akárhogy. Volt egy laborja, ahova csak retinaszkennerrel lehetett bejutni; kivágták a szemét. És (egy alapból fantasztikus ambigrammával) megbillogozták a mellkasát. A fizikus Dr. Vetra volt, akinek a lánya, Vittoria segít megfejteni, hogy valóban létezik-e az a szervezet - az Illuminátusok -, amelyik megölte az apját. És miért ölte meg. És mire kellett nekik az a veszélyes tárgy - az antianyag -, amin Dr. Vetra dolgozott. Ha nem sikerül megtalálniuk az antianyagot, a hely, ahol felrobban, sok ezer km-es körzetben elpusztul és csak egy mély árok lesz a helyén.
Az Illuminátusok pedig a Vatikánt szemelték ki. Isten székházát.
Elrejtették az antianyagot. Ahhoz, hogy az meglegyen, meg kell találni egy többszáz éve kihalt szervezetet. Az Illuminátusok ösvénye vezet hozzájuk. De azt sem könnyű megtalálni. 
"Hol démonlyuk rejt földi nyughelyét, Ott Santi sírját bizton megleled. A fény ösvényen vár a négy elem, Angyal vigyázza büszke léptedet."
Egész Rómán keresztül futnak versenyt az idővel. Éjfélkor robban az antianyag.

Kedvenc szereplő: Robert

Vélemény:
Sokan ismerhetik a történetet filmről, de mint tudjuk, az nem az egész.
Én is láttam, ezálltal mégjobban megerősítve a hitem, hogy:
Ami filmen jó, az könyvben jobb.

Nem igazán szeretem a krimiket, de Dan Brown könyvei nagyon megfogtak.
És csodálom is az írót; 500-700 oldalakat írni egyetlen napról... Magáért beszél.
A legjobban azonban a tudomány beillesztése fogott meg. Csak a történtre figyeltem, de ezálltal megtudtam, ami az az ambigramma (azóta is imádom az ilyeneket), mégjobban megismertem Róma térképét, a helyeket, a logika fejlődése is kimutatható, verselemzés, kapcsolatok, fizika. Lehet, hogy sok és így nem tetszik annyira nektek, de apránként adagolva lenyűgöző.

Ajánlom
azoknak, akik voltak már Rómában, tudnak olaszul/tanulnak olaszul és azoknak, akik még soha nem hallottaknaz Illuminátusokról.